Filmy promocyjne – o czym pamiętać wybierając studio filmowe?

Zapotrzebowanie na filmy promocyjne w dobie mediów internetowych jest coraz większe. Głównie zleceniodawcami w tej dziedzinie są firmy potrzebujące spotów reklamowych dla swoich usług, produktów. Są to produkcje wymagające kreatywności i obszernej wiedzy z zakresu reklamy i promocji. Niezbędny jest warsztat filmowy, ale efekt zadowalający otrzymać można jedynie wespół z dobrym pomysłem promocyjnym.

Profesjonalne filmy promocyjne

Posiadanie strony www i FP to dziś podstawa marketingu każdej firmy w sieci, jednak chcąc być w pełni zauważalnym i wykorzystywać wszelkie możliwości promocji warto zadbać również o inne kanały reklamy, jak też formy promocji, w tym filmy promocyjne, spoty reklamowej, vblogi itd. Wbrew pozorom wiele osób decydując się na zakup produktu, usługi korzysta z filmów typu TikTok, YT, które prezentują produkt, oceniają go, pokazują jego praktyczne zastosowanie itp. Amatorskie filmy również mogą być ciekawe i wartościowe, jednak im bardziej profesjonalna produkcja, tym szansa na sukces filmu w sieci jest wyższa. W interesie firmy winno być stworzenie dostatecznej ilości filmów promocyjnych i ich udostępnienie w sieci czy to na www, czy na blogu, FB, YT. Studia filmowe świadczą usługi produkcji filmów promocyjnych dla firm począwszy od usługi stworzenia scenariusza, przez realizację i montaż po opracowanie gotowych wersji filmów pod konkretne media.

Jak powinien wyglądać film promocyjny?

W zależności od celu w jakim film promocyjny jest opracowywany winien być skierowany do wybranej grupy docelowej odbiorców, uwzględniać docelowe miejsce publikacji filmu, które rzutuje na jego długość, firmę przekazu. Inaczej tworzony jest film promocyjny firmy, jej marki, prezentujący ofertę firmy, zupełnie inaczej spot reklamowy konkretnej usługi, promocji na sezonowej na produkt. Zlecając film promocyjny studiu filmowemu można liczyć na pomoc w wyborze treści, koncepcji filmu. Wybierając studio filmowe Kraków do nakręcenia filmu promocyjnego warto zwrócić uwagę na jego doświadczenie w obsłudze filmowej firm. Nie każde studio filmowe dysponuje propozycjami scenariuszy reklamowych, nagrywa filmy plenerowe itd. Film promocyjny musi być chwytliwy, nowoczesny, odpowiadający wymaganiom współczesnych kanałów publikacji.

Jak wybrać studio filmowe?

W dobie internetu nie musimy szukać studia filmowego z okolicy, nawet jeśli potrzebne będzie wykonanie zdjęć na miejscu nie jest to duży problem do zorganizowania. Większość filmów promocyjnych powstaje na bazie dostarczonych do studia materiałów, bądź na planie w studiu filmowym, gdzie jako firma zlecająca nie musimy być obecni. Wybierając studio filmowe powinniśmy zwrócić uwagę na posiadany warsztat studia filmowego, jego możliwości wynikające z dostępności scenografii, sprzętu filmowego jak chociażby drona, czy kamery do mikrofilmu. Ponadto istotna jest kompleksowość obsługi, studio filmowe powinno oferować kompletna produkcję wraz z zapewnieniem ścieżki dźwiękowej, tekstu, lektora, zdjęć, montażu filmu. Dobrym testem kompetencji studia filmowego jest poproszenie o wycenę produkcji. Już na tym etapie można zorientować się w możliwościach studia, jego podejściu do klienta, elastyczności i wiedzy marketingowej.