Rola filmu korporacyjnego w budowaniu wizerunku firmy

Filmy korporacyjne to nowy sposób na ocieplenie wizerunku firmy, na przedstawienie relacji w firmie osobom postronnym, z zewnątrz. Często filmy tego typu tworzone są jako element prezentacji firmy czy to na potrzeby wejścia na nowe rynku, czy też sprzedaży firmy. 

Trafny przekaz

W formie filmu prezentacja firmy ma bardziej wiarygodny odbiór, przekaz trafia do odbiorcy i daje się zapamiętać na dłużej. Corporate films Cracow to nie zawsze reżyserowane wypowiedzi, sceny z życia firmy. Jak się okazuje najlepsze ujęcia to te spontaniczne, prawdziwe, z realnego życia, z dnia codziennego.

Oczywiście każdy film korporacyjny ma jakieś określone ramy, granice, plan odpowiednie względem celu, w jakim został stworzony.

Rola filmu korporacyjnego nie kończy się jedynie na zewnętrznym marketingu ale filmy korporacyjne pełnią ważną rolę wewnątrz, w komunikacji w organizacji. Pracownicy chętniej występują przed kamerą, kiedy czują iż firmę współtworzą, filmiki pokazują załodze, jak ważny jest każdy pracownik w całym procesie funkcjonowania firmy. 

Jakość filmu wpływa na wizerunek firmy

Aby film korporacyjny przyniósł zamierzone korzyści wizerunkowe musi prezentować wysoki poziom treści, jak też wykonania.

Nie może być to kiepskiej jakości składanka zdjęć fatalnej jakości, przypadkowy zlepek wypowiedzi mało przekonujących. Im wyższa jakość filmu, tym lepiej świadczy o firmie.

Dlatego też potrzebne może okazać się studio fotograficzne Kraków wykonuje profesjonalne sesje fotograficzne dla firm. Warto bowiem wykonać realistyczne i aktualne fotografie firmy, jej siedziby, poszczególnych oddziałów, budynków, załogi przy pracy, zarządu itp. Mając bowiem materiał bazowy można myśleć o dalszych krokach w kierunku obrazu ruchomego jakim jest film korporacyjny z wykorzystaniem zdjęć, prezentacji itd.

Społeczność firmowa a wizerunek firmy

Sam fakt, iż firma tworzy film korporacyjny, nawet jeśli nie upublicznia go jest sygnałem pozytywnym. To przejaw zainteresowania załogą, i nie tylko.

Dzięki filmom korporacyjnym pracodawca może stworzyć bazę do pochwalenia się stosowanymi technologiami, parkiem maszynowym, nowoczesnymi rozwiązaniami, relacjami wewnątrz firmy, atutami zarówno pod kątem rekrutacji pracowników, doboru kontrahentów, podwykonawców, jak też zaprezentować produkt “od kuchni”.

Aktywne współtworzenie filmów wizerunkowych świadczy o wypracowaniu przynależności do danej organizacji nie tylko z racji stosunku pracy w ujęciu formalnym ale i mentalnym, towarzyskim. Budowanie marki, znaku towarowego poprzez pracowników, którzy się nie wstydzą swojej firmy to doskonały sposób na wizerunek.

Profesjonalnie czy amatorsko? 

Początkowo zawsze można spróbować amatorskiej produkcji filmowej w stylu filmu korporacyjnego, jednak jeśli jako firma nie posiadamy stosownego sprzętu, ani też wiedzy i umiejętności w tym zakresie, o wiele trudniejszym będzie wynajem profesjonalnej ekipy filmowej. Nie każde studio filmowe Kraków posiada w swej ofercie spoty korporacyjne, jednak znaleźć można i takie, które specjalizują się właśnie w produkcjach wizerunkowych dla firm. Wówczas liczyć można nie tylko na realizację ale i na kreatywne pomysły na treść.

Profesjonalne wykonanie filmu korporacyjnego może obejmować realizację z udziałem pracowników, bądź też film z aktorami, statystami w roli pracowników. Współczesne możliwości techniczne pozwalają na stworzenie filmu korporacyjnego nie wchodząc fizycznie do firmy, co może być podyktowane tajemnicą przedsiębiorstwa.

See also: Filmy korporacyjne vs. filmy marketingowe