Czym jest spot reklamowy oraz jak go dobrze zrobić? 

Czym jest dobry spot reklamowy? Reklama jest siłą napędową wielu firm. Umożliwia im zaprezentowanie swoich produktów i usług szerszej publiczności. Jeśli więc zastanawiasz się, jak skutecznie się reklamować, być może zastanawiasz się też jaki jest dobry spot reklamowy. Film reklamowy to krótki komunikat, który przekazuje konkretne informacje. Dlatego reklama, która jest nudna i nieinteresująca, nie będzie skuteczna. Głównym celem spotu reklamowego jest przyciągnięcie uwagi publiczności. Dobry film reklamowy jest przede wszystkim napędzany siłą kreatywności.

Spoty reklamowe mogą być realizowane na wiele sposobów: jako kreskówki lub filmy animowane, opowiadania na żywo/filmy fabularne, a nawet proste obrazki z tekstem. 

Natomiast niezależnie od sposobu wykonania, spoty reklamowe powinny zawsze być:

  • Krótkie – reklamy muszą być wystarczająco krótkie, aby ludzie zwracali na nie uwagę, gdy przewijają swój kanał w mediach społecznościowych lub oglądają reklamy telewizyjne między programami.
  • Rozrywkowe – reklamy mają być zabawne, aby ludzie lepiej je zapamiętali i później o nich rozmawiali.
  • Zapadające w pamięć – reklama nie jest udana jeśli nikt o niej nie pamięta.

No dobrze…ale od czego zacząć tworzenie spotu reklamowego?

Mówiąc o spocie reklamowym, odnosimy się do krótkiego klipu wideo przygotowanego w celu promocji produktu, usługi lub wydarzenia. Głównym celem tego typu narzędzia marketingowego jest zwrócenie uwagi klientów na oferowany produkt. Aby osiągnąć ten cel, należy stworzyć ciekawą i zapadającą w pamięć reklamę, która przede wszystkim przyciągnie wzrok i sprawi, że będą chcieli uzyskać więcej informacji o Twojej ofercie. W naszym domu produkcyjnym Red Noses Kraków wiemy, że czasy się zmieniły i czytanie ciągłego tekstu na ekranie wyszło z mody. Aktualnie, liczy się, aby przyciągnąć niecierpliwego widza przy pomocy jak najbardziej kreatywnego i krótkiego spotu reklamowego. Poza reklamami wykonujemy także zdjęcia korporacyjne  mające jak najlepiej zaprezentować artykuł oraz przyciągać konsumentów, np. zdjęcia jedzenia, które można wykorzystać na swoją stronę internetową czy bloga. 

Tworzenie spotu reklamowego krok po kroku

  1. Przemyślenie i określenie celu filmu reklamowego. Czemu Ty albo Twój klient zdecydował się na spot reklamowy? Często odpowiedź to promocja i zwiększenie sprzedaży. Celem może być także dotarcie do nowej grupy klientów, zbudowanie rozpoznawalności marki lub rebranding,
  2. Ustalenie budżetu, który możesz przeznaczyć na produkcję reklamy,
  3. Ustal grupę docelową! Pomoże ci to w dopasowaniu pomysłu na spot i miejsca jego wyświetlania do Twojego odbiorcy. Zastanów się jakie problemy i nawyki ma Twoja grupa odbiorców oraz czy chcesz dotrzeć do wąskiej grupy (Internet) czy szerokiej (telewizja),
  4. Wybierz miejsce wyświetlania reklamy,
  5. Poszukaj inspiracji i przykłady reklam, na których chciałbyś się wzorować,
  6. Napisz scenariusz,
  7.  Wybierz wykonawcę spotu reklamowego,
  8. Upewnij się, że spot reklamowy będzie pasował do stylu twojej marki,
  9. Zaplanuj harmonogram pracy.

Jaki musi być dobry spot reklamowy?

  • Upewnij się, że historia jest jasna i zrozumiała
  • Upewnij się, że przekaz jest spójny
  • Użyj dobrego lektora
  • Użyj dobrej muzyki
  • Dobry montaż filmu
  • Pamiętaj – spot musi być krótki!

Dla dobrej reklamy najważniejszy jest PRZEKAZ 

Tak jak w przypadku każdej formy marketingu, najważniejszą rzeczą dla dobrej reklamy jest przekaz. Jest to pierwsza kwestia jaką ludzie dostrzegają, musi być jasny i zwięzły. 

Dobry spot reklamowy powinien być również zapadający w pamięć, odpowiedni dla grupy docelowej, spójny z Twoją marką oraz kreatywny i niepowtarzalny. Jeśli chcesz poruszyć widza swoją reklamą – ciekawym oraz budzącym emocje sposobem stało się filmowanie z powietrza. Nagrywanie za pomocą drona to jeden z najlepszych sposobów na pokazanie rzeczy, które są na co dzień niewidoczne. Natomiast, jeśli chcesz jeszcze bardziej dotrzeć do swoich klientów oraz pozyskać nowych, dobrym sposobem jest wprowadzenie filmów korporacyjnych do twojego regularnego contentu na social mediach. 

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia spotu reklamowego

Najczęściej spotykane błędy:

  • Spot reklamowy bez przemyślanej historii/fabuły
  • Zbyt długi spot reklamowy
  • Przerost treści nad formą
  • Zbyt wyróżniający się utwór muzyczny
  • Zły lektor
  • Źle dobrani aktorzy
  • Brak call to action
  • Chaos 

Filmy promocyjne i spoty reklamowe w Krakowie – dlaczego my?

Jeśli prowadzisz firmę, prawdopodobnie zawsze szukasz sposobów na zwiększenie swoich przychodów, możesz rozważyć zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej. Jeśli zastanawiasz się nad wypromowaniem swojej marki/produktu/usługi przez spot reklamowy, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. W domu produkcyjnym Red Noses Kraków stawiamy na jakość naszych filmów reklamowych. Wiemy jak przyciągnąć i zainteresować treścią widza, a co za tym idzie – realizować cele marketingowe naszych klientów 😀

Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Ile powinien trwać spot reklamowy?

Najczęściej spot reklamowy trwa 30 sekund, ale spotyka się także dłuższe i krótsze.

Z jakich etapów składa się produkcja spotu reklamowego?

Produkcja spotu reklamowego składa się z trzech etapów: preprodukcji (prace przed planem zdjęciowym), produkcji (nagrywanie spotu), postprodukcji (montaż, korekcja, dźwięk, animacje).

Co powinien zawierać scenariusz spotu reklamowego?

  • Ilość i rodzaj scen
  • Miejsca nagrań 
  • Informacje, które mają się pojawić w filmie
  • Call to action

Ile kosztuje zrobienie spotu reklamowego?

Na cenę spotów reklamowych wpływa:

  • Czas i miejsce nagrań,
  • Liczba aktorów,
  • Jakość obrazu i dźwięku,
  • Długość filmu,
  • Dodatkowa oprawa graficzna.

Widełki cenowe są więc bardzo zróżnicowane. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą – Red Noses studio filmowe Kraków.