Ile kosztuje film wizerunkowy?

Film wizerunkowy jest multimedialną wizytówką firmy. Ma on na celu wzmocnić pozycję firmy wśród konkurencji, oraz zaprezentować firmę na rynku. Jest to skuteczna i kreatywna forma przedstawienia się w internecie. Oczywiście, film wizerunkowy ma swoją cenę. Ile kosztuje film wizerunkowy? Dowiedz się, co wpływa się na jego cenę.

Produkcja filmu wizerunkowego

Filmy wizerunkowe są często wybieraną formą promocji firmy dla przyszłych partnerów i pracowników, ponieważ pobudzają silniejsze reakcje emocjonalne oraz są dużo łatwiejsze w zapamiętaniu niż sam tekst. Filmy promocyjne nie są zbyt długie, co jest zaletą dla wielu odbiorców.

Montaż filmów wizerunkowych najlepiej powierzyć wyspecjalizowanej w tej dziedzinie firmie. Zadanie to nie polega tylko na nagraniu materiału wideo, ale potrzebna jest jeszcze praca montażysty, która wpływa na ostateczny efekt filmu. Wybrana firma sporządzi koncepcję scenariusza oraz wstępną wycenę realizacji projektu. Następnie wykonywane są zdjęcia, a potem postprodukcja filmu. Do swojego materiału warto dołączyć konkretną historię, która może zainteresować widza oraz dodać elementy emocjonalne. Ważne jest, aby ustalić grupę docelową, do której ma być skierowany film, można uwzględnić takie informacje, jak: wiek, płeć, pochodzenie, wykształcenie czy wykonywany zawód.

Ile kosztuje film wizerunkowy?

Cena filmu wizerunkowego może zależeć od różnych czynników. Zazwyczaj nie jest to jedna określona cena, tylko każdy projekt jest wyceniany indywidualnie. Rozbieżność cenowa jest duża, bo wynosi aż kilka tysięcy. Najtańszy film można wykonać za około 2 tys. złotych netto, a duże projekty mogą wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych. Od czego zależy cena filmu wizerunkowego? Oto czynniki, które wpływają na cenę filmu wizerunkowego:

  • liczba dni zdjęciowych – każdy dzień filmowy wiąże się z kosztami opłacenia ekipy oraz wynajęcia sprzętu: kamer, oświetlenia oraz innych urządzeń;
  • fabuła – skomplikowana fabuła wiąże się z zatrudnieniem większej ilości osób oraz zwiększa ilość zdjęć. Potrzeba więcej czasu do nagrań oraz lokalizacji, co generuje większe koszta;
  • liczba pracowników zaangażowanych w produkcję – cena filmu wizerunkowego zależy również od tego ilu pracowników będzie potrzebnych do produkcji filmów. Zależne to jest od tego, czy będzie potrzebny lektor, czy dźwiękowiec, może aktor bądź stylistka lub wizażystka, im więcej osób, tym koszta są większe;
  • ilość miejsc nagrań – większa ilość miejsc nagrań powoduje zwiększenie ilości dni zdjęciowych, co wpływa na cenę. Do tego, wynajem niektórych miejsc na zdjęcia może być również dodatkowo płatne;
  • długość filmu – powoduje to więcej pracy przy nagraniach, jak również więcej pracy przy montażu filmu;
  • oprawa graficzna – aby przekazać w filmie dodatkowe informacje lub wzbogacić obraz, stosuje się dodatkowe elementy graficzne, jak logotypy, plansze informacyjne, wykresy czy animowane napisy. Jest to również dodatkowy koszt;
  • dodatkowe koszty: scenografia, rekwizyty lub kostiumy.

Różne ceny filmów wizerunkowych

Każda firma ma inne wymagania i potrzeby co do realizacji filmu wizerunkowego. Każdy projekt różni się od siebie i nie ma dwóch takich samych filmów, dlatego nie podajemy również cenniku. Po konsultacji z nami uzyskasz indywidualną wycenę, która będzie zależała od tego, jakie masz wymagania. W tym artykule przedstawiliśmy, co wpływa na cenę i czym należy się kierować ustalając budżet.