Filmy reklamowe, rolki, spoty. Przeprowadzone badania pokazują, że począwszy od 2012 roku wykorzystywanie wideo jest znacznie skuteczniejszą formą promowania i budowania marki niż inne formy reklamy. Jak zatem stworzyć dobry film reklamowy? Mamy dla Was kilka wskazówek.
Można powiedzieć, że rok 2012 to przełomowy czas, w którym kanały wideokomunikacji rozpoczęły proces wyparcia tradycyjnych form reklamy i promocji zarówno produktów, usług i marek.
Dobry film reklamowy – co powinien zawierać?
Zanim zdecydujesz się na stworzenie własnego filmu reklamowego zacznij od treści, pomysłu i potencjalnych odbiorców. Zastanów się też nad efektem, jaki zamierzasz osiągnąć. Co ważne, nawet jeśli nie posiadasz dużego budżetu na stworzenie filmu reklamowego, ale masz pomysł i jasną wizję, masz dużą szansę na to, że Twój film skutecznie wypromuje Twoją firmę, markę czy usługi.
Twoje dlaczego
Twoje dlaczego jest znacznie bardziej motywujące dla ludzi i budujące niż “co” i “jak”. Dlatego Twój skuteczny film reklamowy powinien zawierać Twoją wizję i misję. Jeśli nie wiesz, jak ją stworzyć, odpowiedz uczciwie na poniższe pytania. To pozwoli Ci stworzyć klarowną wizję.
1.Gdybym mógł zmienić coś w życiu swojego klienta, co by to było?
2.Jaki wpływ chciałbym wywierać swoim produktem na klientów?
3.Gdybym mógł, co chciałbym zmienić przy pomocy mojego biznesu?
4.Gdyby pieniądze nie miały żadnego znaczenia, jaki byłby cel mojego biznesu lub produktu?
Wywołuj emocje
Zamiast bazowania na danych i cyfrach postaw na emocje, budowanie więzi z odbiorcą, pokazywania możliwości i pozytywnego wpływu. Poprzez film reklamowy wywieraj wpływ na odbiorców obrazem, dźwiękiem, użytą muzyką, a nawet mimiką i gestami. Pamiętaj, że nic tak nie pobudza i zapada w pamięć, jak treści oddziaływujące na emocje.
Aby film wywoływał emocje, tworząc go posiłkuj się poniższymi pytaniami:
1.Jakie korzyści klientom może dawać mój produkt?
2.Jaki wpływ może mieć mój produkt na emocje potencjalnego odbiorcy?
3.Jak przekształcić je na emocje i w jaki sposób mogę wyrazić je w filmie?
4.Jak wyrazić je w filmie?
Storytelling
Podczas tworzenia filmu poza emocjami postaw na historię. Unikaj suchych faktów, prezentacji, które nie konotują żadnych emocji.
I znów. Zanim podejmiesz decyzję, jaką historię opowiesz i na czym się skupisz, odpowiedz na poniższe pytania:
1.Co chcę przekazać w filmie? Jakie treści? Jakie emocje?
2.Co odbiorca powinien myśleć i czuć po obejrzeniu filmu reklamowego?
3.Jak mogę pokazać w sposób bezpośredni swoją misję i ideę?
Pokaż korzyści dla odbiorcy
W tym podpunkcie warto skupić się na jednej ważnej kwestii. Na życiu klienta. Na tym, jak wyglądało przed zakupem produktu i jak ono się zmieni po nabyciu produktu. Co będzie wspaniałe? Jakie korzyści wyniesie dla siebie?
Tworząc film reklamowy odpowiedz na kolejne pytania:
1.W jaki sposób mój produkt lub usługą może zmienić życie klienta? Od czego go uwolni, co mu umożliwi, gdzie go zaprowadzi?
2.Jakich emocji doświadczy? Jakie możliwości się przed nim otworzą?
Zacznij już dziś
Wiedząc już, jak zrobić dobry film reklamowy i na jakie elementy zwrócić uwagę, zacznij już dziś. Przygotuj kartkę i coś do pisania. Odpowiedz po kolei na wszystkie pytania. Pamiętaj o misji, celu jaki Ci przyświeca i emocjach, jakie chcesz wywołać. Sprawdź nasze produkcje i filmy reklamowe Kraków.