Każdy z nas, w trakcie oglądania filmu, bądź programu, niejednokrotnie zastanawiał się nad długością reklamy. Myślę, że choć raz, zadawaliście sobie pytanie- Ile jeszcze potrwa ta reklama? Jest to normalny odruch człowieka, ponieważ z natury jesteśmy niecierpliwi i nie lubimy czekać, nie lubimy również, gdy programy, które oglądamy, zostają przerwane, czasami w najbardziej kulminacyjnych momentach reklamami. Dlatego postaramy się wyjaśnić, ile powinna trwać reklama, aby wywołać pozytywny, a nie negatywny wpływ na odbiorcę.
Reklama, ile powinna trwać?
Planując, ile powinna trwać reklama, powinniśmy skupić się na kilku aspektach. Przede wszystkim, należy zastanowić się nad rodzajem reklamy. Telewizja, internet, radio, tak naprawdę to trzy różne miejsca, w których wyświetlane są reklamy.
Czas jej trwania, powinien być spójny z celem i założeniami kampanii reklamowej. Kolejnym zakresem, od którego zależy długość, jest budżet przeznaczony na reklamę. Reklama, nie może być zbyt krótka, ponieważ nie zdoła przekazać informacji oraz nie spełni zamierzonego celu, jakim jest interakcja odbiorcy względem firmy. Komunikat reklamowy nie może być również za długi, gdyż zniechęci odbiorcę i przytłoczy ilością treści. Reklama powinna zawierać ciekawe treści, przekazane w odpowiedniej formie i długości. Najczęstszym standardem są reklamy w przedziale 15, 30,45 lub 60-sekundowym.
Reklama w telewizji, od czego zależy jej długość?
Popularne długości reklam telewizyjny znajdują się w przedziale 15-45 sekund. Ten format nadawania uznawany jest za najbardziej korzystny w oddziaływaniu na odbiorcę. Oczywiście jest to zależne od treści przekazu, grupy docelowej oraz celu naszej reklamy. Dzięki, zastosowaniu odbiorników telewizyjnych, jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Zazwyczaj oczekując na dalszą część filmu, bądź programu, nie odchodzimy od odbiorników, więc automatycznie zostajemy zapoznani z treścią reklam. Takie działanie wpływa na nasz mózg. Tworzą się interakcje i pragniemy zakupu danej usługi, bądź towaru. W dużej mierze istotne są również programy, między którymi zostanie nadana konkretna reklama, zależne jest to od liczby osób, które zobaczą reklamę.
Planując nadawanie, powinniśmy pamiętać o ukierunkowaniu reklam pomiędzy programami, które ogląda wybrana grupa docelowa. Od przestrzegania powyższych zasad zależy sukces reklamy.
Ile powinna trwać reklama w Internecie?
Reklama w Internecie od kilku lat zyskuje na popularności. Z powodzeniem trafia do każdej grupy docelowej. Kolejnym jej atutem jest mierzalność. Dzięki temu efekty kampanii marketingowej są łatwiejsze do sprawdzenia i analizy wyników. Czas jej trwania zależny jest od komunikatu, który chcemy przekazać. Może być ona dłuższa od telewizyjnej i czasami dzięki temu jesteśmy w stanie przekazać historię, która. Może być również krótsza, jak reklamy, stosowane na popularnych portalach społecznościowych najczęściej trwające do 15 sekund, lecz są na tyle skuteczne, że potrafią w tak krótkim czasie zachęcić do działania. Idealnie sprawdzają się tutaj spoty reklamowe. Koniecznie sprawdź: Spot reklamowy.
Reklama radiowa, jaka powinna być długa?
Obecnie audycje i reklamy radiowe nadal cieszą się sporym zainteresowaniem. Zaletą jest różnorodność rozgłośni, ich podział na stacje regionalne oraz ogólnopolskie. Formy promocji, reklam radiowych mogą być różnej długości. Najbardziej popularne są również tutaj spoty reklamowe, trwające do 30 sekund. Skoncentrowane są na przekazie i zyskują zwolenników wśród odbiorców. Standardowe reklamy radiowe powinny trwać od 10 do 15 sekund. Kolejnym rodzajem reklamy jest sponsoring, czyli krótkie 8-sekundowe promowanie marki. Istnieje również długa reklama, nazywana audycją reklamową, która trwa około 5 minut.
Cel reklamy, a jej długość.
Najważniejszym aspektem w długości reklamy jest jej cel. Jeżeli zależy nam na szybkim zainteresowaniu, reklama powinna być krótka i zwięzła. Natomiast w przekazaniu złożonych informacji, np. szczegółów dotyczących usług lub produktów, powinna być zastosowana dłuższa reklama. Bardzo ważne jest również, aby długość jednej reklamy dostawać do docelowej grupy odbiorców. Należy również pamiętać o zawarciu w treści reklamy przesłania i pobudzenia do działania.