Filmy reklamowe dla firm – rodzaje i zalety

Budowa wizerunku marki, promowanie i reklama produktu, zachęcenie klienta do zakupu danego produktu lub skorzystanie z usług. To tylko kilka z zadań, jakie stoją przed twórcami spotów reklamowych. A tych może być aż kilka rodzajów. 

W telewizji czy mediach społecznościowych jesteśmy zasypywani różnego rodzaju filmami reklamowymi. Spoty reklamowe, bo tak również mówi się o nich, to zwykle krótkie filmy promocyjne mające na celu wzbudzić u odbiorcy określone emocje i zachowania konsumenckie. 

Filmy reklamowe – ich zadanie i zalety

Filmy reklamowe, o których mowa mają przede wszystkim za zadanie nie tylko wzbudzić u odbiorcy określone zachowania i emocje, ale również w prosty sposób pomagają w budowaniu wizerunku marki. W prosty sposób, poruszając emocje odbiorcy film promocyjny Kraków przekazuje najważniejsze informacje na temat samej marki, jej produktów lub świadczonych usług. 

Filmy reklamowe dla firm – rodzaje

1.Filmy promocyjne w formie explainer video

Zwane inaczej mianem filmów eksplanacyjnych mają za zadanie wyjaśnienie działania promowanego produktu czy usługi. 

Wykorzystywane są szczególnie (zwłaszcza w formie animacji) do objaśnienia innowacyjnych produktów i usług lub abstrakcyjnych konceptów. 

2.Filmy reklamowe, które demonstrują produkt

W tym przypadku przede wszystkim film reklamowy ma wzbudzić określone emocje związane z produktem. Tego rodzaju wideo opowiada o samym produkcie i jego zaletach (parametrach, gadżetach, nowym kształcie czy nowych funkcjach).

Podstawą filmów reklamowych promujących produkt czy usługę jest dobrze napisany i zaplanowany scenariusz filmu reklamowego. Może przybrać formę tradycyjnego filmu lub animacji. Można go również wykonać wykonać techniką whiteboard animation. 

3.Filmy promocyjne w formie testymoniali video

Nic tak nie wywołuje u klienta potrzeby zakupu produktuub skorzystania z usługi firmy jak zadowolony klient. Ten rodzaj filmów reklamowych tworzony jest najczęściej w tradycyjnej formie. Czasem wzmacniany jest elementami animacji dla przykucia uwagi odbiorcy. Ma na celu odwrócenie roli, ponieważ w przypadku testymoniali to nie firma chwali swój produkt, lecz robi to zadowolony (z produktu lub usługi) klient. 

4.Film reklamowy i promocyjny o firmie

Jeśli przygotowywany film reklamowy dla firm ma na celu pokazania firmy i jej historii, by wykreować pozytywny wizerunek marki, warto sięgnąć po film reklamowy o firmie. Ich zadaniem jest nie tylko kreacja pozytywnego wizerunku, ale również zmniejszenie lub całkowite zminimalizowanie dystansu, jaki występuje pomiędzy firmą, a jej potencjalnymi klientami. 

Film reklamowy dla firm może przybrać formę klasycznego filmu lub animacji. 

5.Filmy promocyjne w formie recenzji

Niezwykle popularne w mediach społecznościowych i na YouTubie filmy promocyjne w formie recenzji przygotowane przez influencerów czy konsumentów. Tego rodzaju filmy bazują na zaufaniu, jakim oglądający i śledzący darzą recenzenta produktu lub usługi. 

6.Filmy promocyjne eventowe

Z kolei filmy eventowe, o których będzie teraz mowa mogą przyjmować kilka różnych form: 

-podsumowanie organizowanego  wydarzenia

-filmy w formie transmisji nadawanej na żywo podczas wydarzenia (na Instagramie YouTube lub Facebooku).