Film promocyjny dla start-up’u — od pomysłu do rzeczywistości

Stworzenie filmu promocyjnego dla start-up’u to z założenia znakomite narzędzie do przyciągania uwagi nowych klientów i zapoznawania z samą marką. Daje on nieograniczone pole do popisu w kwestii scenariusza, czy treści. Jakie są zalety takiego filmu i czy jest on opłacalny z punktu widzenia reklamy?

Czym jest film promocyjny dla start-up’u?

Film promocyjny dla start-up’u to krótkie nagranie video, który ma na celu przedstawienie i wypromowanie nowo powstałej firmy na rynku. Film tego typu nagrywa się po to, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, inwestorów lub partnerów biznesowych. Może on zawierać różne elementy, takie jak: wypowiedzi klientów lub ekspertów, referencje, przykłady użycia produktu, animacje, grafiki, czy chwytliwe hasła.

Ile czasu zajmuje przygotowanie filmu promocyjnego dla start-up’u?

Czas potrzebny na przygotowanie filmu promocyjnego dla start-up’u może być różny. Wpływa na niego wiele czynników, między innymi złożoność filmu, choreografia, potrzebne rekwizyty, ilość osób, jakie trzeba zaangażować i wiele innych. Istnieje jednak możliwość oszacowania czasu trwania najważniejszych etapów. Oto one:

  • planowanie scenariusza – na tym etapie określa się cele filmu, a także plan dotyczący treści, scenerii, czy rekwizytów. Czas potrzebny na realizację tego kroku jest bardzo indywidualny i zależy przede wszystkim od zaangażowania osób, które biorą udział w budowaniu koncepcji. Może to trwać kilka dni, a może nawet i kilka miesięcy;
  • przygotowanie do produkcji – w tym czasie zbierane sa zasoby niezbędne do realizacji filmu (sprzęt, rekwizyty, ludzie którzy będą brali udział w nagraniu, a także sprzęty nagrywające, muzyczne i oświetlenie). Trwa to zazwyczaj do 2 tygodni;
  • nagrywanie filmu – czas zależy tutaj od przewidzianej długości filmu, ilości ujęć, a także zaangażowania osób biorących udział w nagraniu. Może to zająć od kilku dni do kilku tygodni;
  • montaż filmu – na tym etapie nagrany materiał jest edytowany w celu stworzenia ostatecznej wersji filmu. Dodaje się wówczas efekty specjalne, w tym muzykę, czy ciekawe przejścia. Zazwyczaj wystarczy tutaj kilka dni;
  • poprawki gotowej produkcji – po wykonaniu montażu filmu, ogląda się go, a następnie wprowadza poprawki, aby film był zgodny z założeniami produkcji. Jest to czas maksymalnie kilku dni.

Czy warto zdecydować się na film promocyjny dla start-up’u?

Decyzja o zrobieniu filmu promocyjnego dla start-up’u zależy od wielu czynników, w tym od rodzaju działalności, celów marketingowych, budżetu firmy i grupy docelowej, do której kieruje się produkt lub usługę.

Rozważając nad tym, czy warto wykonać film promocyjny dla start-up’u, wskazuje się zdecydowanie więcej zalet, niż wad. Studio filmowe Kraków tworzy filmy promocyjne, które mogą zaprezentować produkt lub usługę w sposób, atrakcyjny wizualnie i przyciągający uwagę potencjalnych klientów. 

Może on opowiedzieć historię start-up’u, co będzie bardzo skutecznym narzędziem do budowania relacji z widzem i zainteresowania go historią powstania marki. Wideo szybko i skutecznie przekaże kluczowe informacje o produkcie lub usłudze, w sposób łatwy i bardziej przyswajalny niż na przykład reklama tekstowa.

Dobry film promocyjny będzie też łatwo rozprzestrzeniał się w mediach społecznościowych i zostanie udostępniony przez użytkowników, co może zwiększyć zasięg marki.

Czy filmy promocyjne dla start-up’u zwiększają sprzedaż?

Filmy reklamowe są niezwykle skutecznym narzędziem w zwiększaniu sprzedaży dla nowych firm, jednak ich efektywność zależy od wielu czynników, między innymi  jakości produkcji, rodzaju treści, dystrybucji oraz celów marketingowych przedsiębiorstwa. 

Profesjonalnie wykonane filmy promocyjne dla start-up’u, mogą opowiedzieć historię założycieli, pokazując ich pasję i motywacje, oraz demonstrując, w jaki sposób ich produkt lub usługa mogą rozwiązać problemy klientów. 

Tworzenie emocjonalnych relacji z widzami może zwiększyć szansę na dokonanie zakupu. Dzięki platformom, takim jak YouTube, Facebook czy Instagram, filmy promocyjne mogą dotrzeć do szerokiej publiczności na całym świecie. Możliwość udostępniania treści przez użytkowników pozwala na szybkie rozprzestrzenianie się filmów w sieci, co dodatkowo wzmacnia rozpoznawalność marki.

Sprawdź również:  Filmy korporacyjne Kraków