Wykorzystywany do nawiązania i rozwijania komunikacji z klientami film korporacyjny wykorzystywany jest przez firmy jako narzędzie marketingowe. Czym jest film korporacyjny i jakie niesie korzyści dla przedsiębiorstwa? O tym poniżej.
Spot korporacyjny może być wykorzystywany przez przedsiębiorców i firmy nie tylko do autopromocji, ale również kształtowania wizerunku marki.
Spot korporacyjny jakie są założenia?
Filmy korporacyjne są z pewnością obecnie jedną ze skuteczniejszych alternatyw dla materiałów promocyjnych i autopromocji firmy.
Promocja
Sprawdzą się nie tylko do komunikacji wewnętrznej, ale również wszędzie tam, gdzie w grę wchodzi promocja firmy, produktu czy marki (m. in. na targach, akcjach rekrutacyjnych, w reklamie firmy, w kontakcie z ewentualnymi sponsorami).
Nawiązywanie kontaktu
Z założenia to również sprawdzony sposób na nawiązywanie i podtrzymanie pozytywnego kontaktu zarówno z klientami, kontrahentami, pracownikami i inwestorami.
Dobrze skonstruowany i zaplanowany film korporacyjny ma na celu również:
-zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców,
-kształtowanie i modyfikowanie wizerunku firmy lub marki,
-budowanie prestiżu firmy zarówno wśród potencjalnych partnerów, klientów, pracowników firmy i kandydatów na pracowników,
-ze względu na swoją unikalność i oryginalność formy korporacyjne zapadają w pamięć odbiorcy.
Spot korporacyjny – korzyści dla firmy
Poza oczywistym wzrostem popularności firmy, ale i budową pozytywnego wizerunku firmy, filmy korporacyjne niosą dla przedsiębiorstw wiele korzyści. Jakich?
-Dobrze przygotowany spot korporacyjny w sposób ciekawy i atrakcyjny dla odbiorcy zaprezentuje firmę, jej cele i założenia;
-buduje zaufanie u klientów, kontrahentów i pracowników;
-zapewnia lepsze, prostsze i ciekawsze zrozumienie działania firmy przez odbiorców spotu reklamowego;
-promuje firmę jako dobrego i zaufanego pracodawcę;
-tworzy pozytywne otoczenie biznesowe firmy;
-poprawia wizerunek firmy lub marki;
-kreuje świadomość marki.
Spot korporacyjny podsumowanie
Film reklamowy z powodzeniem może być wykorzystywany na portalach społecznościowych, wydarzeniach, spotkaniach biznesowych przybliżając charakterystykę firmy, jej potencjał, misję i skutecznie budując jej atrakcyjność i rozpoznawalność.
Korporacje zatrudniają setki, czasem tysiące ludzi. Często poszukują nowych zarówno pracowników jak i partnerów biznesowych. Dzięki temu widzowie lepiej poznają markę i jej ofertę. Jednak żeby spełnił wszystkie założenia musi być najwyższej jakości i ciekawej kreacji. To w końcu właśnie przez pryzmat spotu odbiorcy ocenią całą markę.
Trzeba wzbudzić w widzach sympatię i zaufanie. A połączenie ciekawego stylu i jakości zapewni takie właśnie odczucia. Dzisiejsza technologia i sprzęt pozwalają na produkcję nowoczesnych i bardzo kreatywnych projektów dla firm.
Spot korporacyjny – założenia
Spot korporacyjny może łączyć elementy filmu wizerunkowego i promocyjnego. Jego głównym celem jest przedstawienie zasad funkcjonowania danej korporacji, organizację pracy, wewnętrzne struktury, zakres działalności oraz atmosferę panującą w zespole. Profesjonalny, wysokojakościowy film korporacyjny tworzy pożądany wizerunek, buduje świadomość firmy i jej branży. Skutecznie i atrakcyjnie może zaprezentować najważniejsze osiągnięcia przedsiębiorstwa oraz zachęcić potencjalnych inwestorów i pracowników do bliższego zapoznania się z firmą.
Produkcja spotu korporacyjnego
Film korporacyjny powstaje w trzech etapach: preprodukcji, produkcji oraz postprodukcji. Preprodukcja jest bardzo wczesną fazą powstania filmu i dotyczy wszystkich czynności organizacyjnych, przygotowawczych, włączając sporządzenie i akceptację scenariusza. Produkcja obejmuje prace na planie zdjęciowym, które kończą się pozyskaniem materiału gotowego do montażu. Postprodukcja odpowiada za ostateczny kształt realizacji – szereg specjalistów czuwa nad produkcją, aby nadać filmowi odpowiednią narrację, dynamikę, tempo akcji. W tym etapie możliwa jest ewentualna korekta błędów powstałych w poprzedzających fazach oraz poprawa dźwięku i kolorystyki.
Sprawdź: Filmy korporacyjne